Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Fotboll

Publicerad 2016-05-14 20:37:03 i Allmänt,

Aldrig hade jag kunnat föreställa mig att jag skulle stå och frysa häcken av mig bredvid en fotbollsplan kl 9 på en lördag.... men det gjorde jag idag.  För sonen ville börja i Boll och lek, och då får man bara bita ihop.
Var orolig innan att han skulle sticka ut från mängden då han inte kan reglerna, har lite svårt att följa instruktioner och gärna vill ha mig nära.... men oron var obefogad då han verkligen inte var ensam. Det var ungar högt och lågt, de sprang hit och dit, glömde vad de skulle göra,  en del ville inte alls och en del ville hålla sin mamma i handen hela tiden. Är imponerad av tränarna som orkar. 
 
Nico var väldigt nöjd och glad och hade jätteroligt trots att han frös. Så senare på dagen fick jag ta och köpa fotbollsskor, benskydd och annat som behövdes. Dyrt :/ Men han var så stolt efteråt :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela