Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Imorgon är det dags - kejsarsnittet

Publicerad 2016-03-28 16:24:45 i Allmänt,

Jag tror jag lyckats ganska bra med att förtränga det hela ända tills nu... Nu har nerverna tagit över.
Skumt nog är jag inte rädd för själva snittet utan det är sjukhusmiljön, nålarna, slangarna och allt annat som gör mig ångestfylld.
Så denna dag blir inte mycket gjort. Ligger med huvudvärk och ångest halvt kollapsad i sängen. Men imorgon är det över.
 
Jag ser ju såklart fram emot det också. Inte snittet, men att få träffa min bebis. Lära känna en ny liten människa. Känns dock lite overkligt. 
Snart är vi en till. <3

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-28 23:06:41

Önskar att jag kunde "ta över" dessa känslor som är så jobbiga för dig. Men som du säger, i morgon är det över och det ska bli så otroligt spännande att få se på det lilla underverket :) Tyvärr får jag inte hålla i henne ännu på ett tag men jag hoppas att min förkylning snart är borta så att jag får känna på henne ordentligt :) Lycka till min älskling, älskar dig!
/Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela