Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

En söndag

Publicerad 2016-01-17 22:47:22 i Allmänt,

Det svåraste när man skriver inlägg som spretar åt alla håll är att komma på rubriker, så håll till godo med "en söndag".
 
Egentligen är jag lite känslomässigt upp och ner då sonen berättat varför han inte velat gå till dagis det sista... och det är en hel rad saker som inte alls är ok, men då det liksom hänger ihop med annat så känner jag inte att jag kan skriva fritt om det utan att hänga ut mitt barn på ett sätt som han inte kan ge sitt samtycke till... så får helt enkelt sammanfatta det med att jag är arg, ledsen och frustrerad. Det finns ingen värre känsla än den känslan av maktlöshet som drabbar en då man känner att man inte kan skydda sitt barn från världen och dess orätter. 
 
Han har i alla fall haft en bra helg då vi pysslat hos hans mormor, läst mycket sagor och myst och idag hade han sin bästis Elin här och de hade jätteroligt.
 
De hade så roligt att de bestämde sig för att de ville vara tvillingar och bo ihop och sedan spenderade Nico en lång stund med att designa ritningen till ett hus som han tycker vi måste bygga där bådas familjer får plats att bo :) Underbara ungar <3
 
Nu sover skrutten och jag ligger med datorn och hetsar upp mig över en diskussion om vaccin. Få saker gör mig lika galet ilsk som människor som inte vill vaccinera sina barn. 
 
Jag har också lyckats småstäda idag. Små små steg varje dag, hade kanske funkat om vi inte stökade ner i samma eller snabbare takt.... Men fortsätter dag för dag och hoppas att en dag komma ikapp med allt. Hoppas också hinna måla lite möbler innan lillans ankomst. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela