Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

En snöig dag

Publicerad 2016-01-09 20:54:04 i Allmänt,

Snö. Massa snö. 
Snö får mig att känna mig som kass förälder, för Nico blir skitglad och min enda tanke är att "jag vill INTE gå ut!". Imorgon har vi dock lovat honom en promenad med picknick och pulka.
 
Idag var det en seg och lugn förmiddag och sedan bestämde Nico att vi skulle baka en chokladtårta, vilket vi gjorde, och så tog vi med den till brorsan och hans familj. 
Jag ääälskar att se Nico tillsammans med sin lilla kusin. De är så goa med varandra och hon ser så lycklig ut när han busar med henne. Hon är världens sötaste <3
 
Sedan körde jag i snöyran och köpte pizza. Åt pizzan och insåg att min mage tydligen inte har rum för både bebis och pizza för blev sjukt illamående och fick lägga mig, medan bebisen gjorde sitt yttersta för att försöka sparka upp maten ur min mage igen.
 
Nu skall jag strax natta barn (och typ mig själv). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela