Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

2016 dårå

Publicerad 2016-01-01 20:22:22 i Allmänt,

De senaste dagarna har det mesta av min tid delats mellan att vara med sonen och läsa den riktiga tegelstenen till bok, Seveneves, som maken åkte ända till Göteborg för att införskaffa åt mig då den var slut överallt på nätet. Har ännu bara hunnit lite mer än två tredjedelar men kan rekommendera den redan nu.
 
Igår var det ju nyårsafton och detta firades intet på något vis av oss förutom konsumtion av stora mängder godis. Eftersom sonen har svårt för rutinbryt och vi inte var helt pigga så var vi hemma, åt våfflor (eftersom det är något hela familjen gillar), åt godis och bara myste och tog det lugnt. Både jag och sonen somnade innan tolvslaget vilket var lika bra då han ogillar höga ljud. 
 
 
Var en mysig familjedag med bus varvat med lugn och ro. Och ingen bakfylla för någon idag :) 
Nyårslöften sysslar jag inte med...
... men kan ju sammanfatta året med några punkter på det bästa och det sämsta med året som gått.
 
Bästa sakerna:
* En bebis flyttade in i min mage
* En Ali flyttade in i vårt hus
* Har umgåtts mycket med familj
 
Sämsta sakerna:
* Släkt som gått bort :( och det som det inneburit för alla runt omkring
* Att jag varit så mycket sjukskriven då jag saknar kollegorna och killarna som bor på jobbet
 + att måendet inneburit att inte många knop blir gjorda här hemma från mitt håll
 
Överlag är det ett år med både mycket glädje och mycket sorg. Men det är väl lite så livet är. 
Nya årets fokus är framför allt den nya lilla individ som skall komma och bli en del av vår familj, men också på att resten av familjen skall må så bra som möjligt såklart.
Och hur skulle vi klara oss utan projekt... Projekt tillbyggnad och trädgårdsfix skall planeras och startas igång. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela