Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lista

Publicerad 2016-02-29 21:57:34 i Allmänt,

Såg en sådan där Dagens lista, på en annan blogg och den var så himla glassig att jag bara var tvungen att dela med mig av gravvo-perspektivet istället. (Plus att jag har tråkigt dårå)
 

Dagens humör: Är på rätt bra humör förutom trött, ser fram emot morgondagen

Dagens mående: Foglossningar till och från, otymplig, känns som om jag bär runt på en mindre elefant i magen som när som helst kommer explodera, kan inte andas om jag sitter om jag inte sitter bakåtlutad... annars finfint. 

Dagens borde: Städa i lite effektivare takt? 

Dagens frisyr:Halvskitigt, genomkammat och uppsatt i en tofs... Tror dock inte jag kommer undan att tvätta håret en dag till. Morgondagens val kommer alltså vara att lyckas ta sig i och ur badkaret utan livshotande skador eller stå framåtlutad över badkarskanten med allt det innebär.  

Dagens smink: Ingenting... orkade aldrig ta tag i den saken

Dagens klädsel: Enorma tanttrosor, ett par byxor som bara vill glida ner och en tröja som bara vill glida upp och en bauta mage däremellan som då och då exponeras pga detta. 

Dagens planer: Ja, nu är ju dagen slut så det återstår liksom bara att sova. I övrigt försöker jag ha ytterst blygsamma planer för dagarna då jag aldrig vet vilken ork jag kommer ha. Disk och tvätt har dock hanterats. 

Dagens materiella vill ha: Nya vårskor är jag lite sugen på...för den kommer nu va? Våren?

Dagens fundering: När släpper Ahnhem en ny bok? 

Dagens beroende: Just nu apelsinsaft

Dagens tråkigasteAtt jag inte har energi nog att göra allt jag vill 

Dagens längtan: Bäääbis

Dagens superlängtanBebis ut, bygga ut huset, fixa trädgården, bygga carport... finns mycket :)

Dagens tidningEeh... ingen aning...

Dagens låt: Passar på den med... ingen aning... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela