Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Psykolog osv

Publicerad 2015-11-02 13:16:08 i Allmänt,

Idag var jag och träffade MVCs psykolog för första gången. Fick berätta lite om min tidigare förlossning och varför jag är panikslagen inför att behöva föda vaginalt denna gången.
Varje gång jag berättar om min förlossning och ser reaktionerna hos den jag berättar för så får jag känslan av att de inte tror på vad jag säger. De ser så chockade ut och man får känslan av att de tror att jag överdriver. Har hänt så många gånger nu att jag till och med själv ibland börjar ifrågasätta om det verkligen gick till så, men pratade med maken och han bekräftade det jag säger och sa att det till och med var värre än det låter när vi berättar.
 
Var jobbigt att behöva prata om det så tröstade mig själv genom shopping efteråt, såklart. Denna gång blev det faktiskt bebiskläder.
På KappAhl köpte jag kläder att ha direkt på BB.
Ett enklare set i neutrala färger från Newbie. Köpte också den obligatoriska mössan med öron, lite varmare variant, som tyvärr inte längre fanns på bild på deras hemsida.
Sedan gick jag in på HM och köpte ett set som bebisen inte kommer kunna ha förrän den är typ 4-6 månader eller så, men som jag var tvungen att ha då jag älskade det så. Tyvärr fanns varken byxorna eller tröjan på bild på hemsidan längre. Finstickade ljusblå med moln på var de i alla fall.
Koftan jag köpte fanns i alla fall på bild.
Har ju köpt en del på Tradera också, och har en el från när Nico var liten så jag tror att jag nästan har allt som behövs i klädväg förutom att det behövs några extra bodies, pyjamas, strumpor och dregglisar.
Skall ta och göra en inventering så fort jag fått orken att städa i Nicos garderob. Hade stora planer för allt jag skulle ta tag i idag men nu när jag kom hem måe jag både illa, var trött och hade ont av foglossning så blev sängen istället, så får väl se när jag tar mig upp härifrån.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2015-11-02 14:47:52

Så söta kläder!
Vad hände under Nicos förlossning? Hoppas du får den hjälp och det stöd som du behöver och har rätt till.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela