Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Köpa glädje?

Publicerad 2015-11-01 14:53:10 i Allmänt,

Idag kom Ali hem efter sin lilla tripp över lovet. Min plan att det skulle vara skinande rent och superstädat när han kom hem gick i stöpet då jag hamnat i något av en handlingsförlamning de senaste dagarna då jag främst bara sitter och stirrar tomt ut i luften alternativt shoppar loss på nätet.
 
Hade lätt kunnat bli shoppaholic, eller vad det kallas, då jag när jag är ledsen omedelbart drabbas av en enorm lust att köpa saker. Beställt hem böcker, lite saker till Nico och massa badbomber från Lush bland annat. Har en varukorg med smink från Eleven som ligger och väntar på att jag skall beställa eller ångra mig, och har åter suttit och spanat på allt jag vill ha från Bluebox.
 
Har också suttit på IKEAs hemsida och drömt om ny badrumsinredning och planerat omdekoration/ommöblering av sonens rum.
 
Saknerna jag spanat på från Bluebox denna gång är en salig blandning, från dyrt till billigt.
 
Denna leksaksuggla
 
 
Reflextoffsar
 
 
Uggla som spelar vaggvisor för bebis
 
Uggleskål (ett tema anas?)
 
Väggekor till barnrum (fast tycker egentligen bara om valen och ugglan)
Naggellacksborttagningspads (perfekt or för hänga-gubbe)
En supersöt klocka till barnrummet <3
Denna nattlampa återkommer jag till varje gång jag är inne på Bluebox
Rengöringsservetter i söta förpackningar (ja, det är den med ugglor jag vill ha)
Set till bebis med matta, snutte och nalle
Matlådor - med ugglor
 
Ipadsfoderal - med ugglor
Och denna söta soppslev i form av ett sjöodjur
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela