Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Toodels

Publicerad 2015-05-11 21:06:06 i Allmänt,

Kikar in här igen i förbifarten... Har nu två-tre veckor framför mig som känns verkligen fullspäckade med jobb, möten, läkarbesök, stuff hemma och så vidare. Knappt tid att andas. Och saker tar alltid längre tid än man tror. Idag skulle jag lite snabbt och lätt arrangera om och damma min böcker då vi gjort om på kontoret och flyttat bokhyllorna. Höll på i två timmar och är knappt halvägs klar...
Kunde ha underlättat om vi hade hängt plast för bokhyllorna då vi bytte fönster i det rummet så att det inte var en centimeter byggdamm över och bakom alla böcker.... (ja, ni som vet hur länge sedan vi bytte fönster.. ja det var SÅ länge sedan jag dammade sist..haha).
 
Så förutom att arrangera om böcker sysslar jag efter jobbet med att måla om allehanda möbler och inredning hemma. Flyttar om saker och ting. Planerar. Gör listor till maken på allt han måste göra. Planerar inköp och sådant.
 
Imorgon skall jag börja packa ner alla sonens saker då vi skall byta rum med honom och det skall målas väggar och bytas golv därinne. Han har inte lite saker den ungen så kommer bli kämpigt. Sedan har vi två och en halv dag på oss att måla väggar, byta golv och flytta möbler för sedan åker maken till London i nästan en vecka. Tjohej.
 
Den tid jag har över på dagarna ägnas åt mina nya besattheter, vilket är:
1. Att buda på auktioner på Tradera med Snö of Sweden smycken. Insåg plötsligt att jag älskar dem och bara måste ha. (Lite Baglady- och Pilgrimsmycken kom med i farten också).
 
2. Leta Carpati-skänkar på Bocket. Visade sig att jag även hade en extrem kärlek till Carpatimöbler.
 
3. Se Jordskott med maken. Bara två avsnitt kvar vilket jag är lite ledsen över. Den hade en sådan härlig Twin peaks-känsla.
 
4. Marvelfilmer. Såg just nya Avengers på bio och hamnade åter i mtt "Jag ÄLSKAR Marvel"- tillstånd. Kommer säkerligen ägna ett inlägg åt den filmen snart
 
Stog också idag i affären framför en display med hårfärg och var ytterst nära att köpa färg och färga mitt hår neonrosa.... Synd att man inte är tio år yngre och kan komma undan med sådant lite lättare.
 
Annars finns det inte så mycket spännande att berätta. Umgås ju såklart med sonen också och får ta del av hans nya besattheter (vi är sådana i min släkt.. vi skaffar tillfälliga besattheter) som är barnprogrammet Labyrint, Bolibompadraken, Alex hittar Hobbyn, Servettmannen och Alvin och gänget. Fast Nico tror att programmet heter Alex hittar Robin, och tycks inte alls reflektera över det underliga i att Alex aldrig hittar Robin och inte verkar anstränga sig det minsta för att leta efter honom.
Det sista han gjorde innan han somnade idag var också att förklara att om man har en glad tröja så slåss man inte men om man har en arg tröja så slåss man, så om han har på sig sin tröja med en grävling (som tydligen ser arg ut) på sig imorgon så måste han slåss.... Så bäst att han inte har på sig den då kanske...
 
Oh well.. nu skall jag strax sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela