Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lovsång för mig själv, eller Sagan om mitt bristande immunförsvar

Publicerad 2015-05-16 20:13:45 i Allmänt,

Man kan välja fritt bland ovanstående titlar eller kanske se det som två kapitel i samma inlägg.
 
Kommer eventuellt få fatta mig kort då min dator gör skumma ljud.
 
Om vi börjar med Sagan om mitt bristande immunförsvar så har jag sällan varit sjuk så ofta som jag varit sedan i höstas och fram tills nu. Innan dess kan jag inte ens minnas då jag hade magsjuka sist medan det nu känns som vardag att plötsligt kaskadkräkas en natt för att sedan må lite illa i några dagar. Förkyld har jag varit nästan non stop sedan i höstas med några friska dagar här och var. Börjar vara lite tröttsamt. Jag hade nu såå sett fram emot min fyra dagars ledighet och allt jag skulle hinna med, och så inleder jag den med att superspy natten till torsdagen, må jätteilla hela torsdag och stor del av fredag för att nu idag bli förkyld. WTF.
 
I alla fall så är det tur att jag har människor runt mig som kan hjälpa. Maken la golv i nya sovrummet (sonens gamla rum) på ett kick. Pappa hjälpte oss flytta möbler och vips hann vi få nytt sovrum igår. Idag for maken iväg för att jobba utomlands i fem dagar (gaaahh.. har nog inte varit ifrån honom så länge sedan vi träffades så känns... jobbigt), så jag satte igång med projekt "få allt på plats igen" då hela huset (och då menar jag hela huset) var belamrat med grejer och tack och lov kom mamma till min räddning.
 
Nu skall jag bara ta det lugnt då sonen somnat. Knapra lite chips och passa på att breda ut mig i sängen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela