Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

De vidrigaste dofterna

Publicerad 2015-05-25 19:35:54 i Allmänt,

Har man inget annat man känner för att skriva om så kan man ju alltid lista de vidrigaste dofterna man vet... ej i inbördes ordning...
 
Vidriga dofter
 
Kattpiss
Ingen större överraskning kanske... En odör de flesta av oss inte uppskattar.
 
Pelargon-blad
Kanske är det hela pelargonen, men jag tänker mest på den doft man får på händerna om man tar på bladen. Vissa hävdar att det luktar lite citrus - WTF säger jag.. det luktar apa (inget illa ment mot apor)
 
Persika
Inte egentligen om jag känner lukten av en riktig persika, men kemiskt framställd persikodoft. Mardrömmen är när man beställt på Tradera och får hem något som tvättats med persikodoftande sköljsmedel. Går direkt i tvätten. Dejtade en snubbe en gång som hade persikotvål hemma. Han fick omedelbart byta ut den då jag nästan kräktes när jag kände lukten.
 
Fotsvett
Också något som de flesta nog instämmer i.
 
Nys
Ja jag menar alltså den lukt som uppstår i luften när man står bredvid någon som just nyst rejält.
 
Äh nu orkar jag inte mer. Håll till godo. Nu skall jag se på Supernatural och sova.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela