Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Alltid sol på min födelsedag

Publicerad 2015-05-23 20:51:16 i Allmänt,

Det har säkert ineträffat under dessa 35 år att det regnade någon gång den 23 maj, men jag kan då inte minnas det. I mitt minne är det alltid sol på min födelsedag och så även idag. För mig är 23 maj vårens första riktiga dag.
 
Haft en härlig dag som inleddes med sovmorgon (en sovmorgon som hade njutits av ännu mer om jag inte varit halvvaken efter att makens mobil hade ett alarm ställt på kl 4 på natten av misstag). Sedan gick jag upp och städade det sista och bakade medan maken klippte gräs.
 
Vi 14 kom mina föräldrar och min bror och fikade. Jag fick en skitcool byst med hunhuvud (ok det låter mer skumt än coolt men det ÄR cool) av brorsan och av mina föräldrar, mina morföräldrar och min moster fick jag fyra nya köksstolar som jag hade önskat mig. Har hunnit sätta ihop två och de är så snygga och bekväma - väldigt nöjd! Fick presentkort på IKEA av mammas moster också så skall shoppa loss lite mer i veckan.
 
Vid 15 kom några av killarna och två av personalen från mitt jobb och fick tårta. Var mycket kul att ha dem på besök och Nico var överlycklig då en av killarna satt och lekte med honom hur länge som helst. Är så härligt att se att vissa av de killar som alltid verkar lite aviga och har svårt att anpassa sig plötsligt kan leva upp i kontakten med barn. Nico var lite ledsen när de var tvungen att gå och frågade om inte den killen kunde bo hos oss :) Gulle.
 
 
 
Sedan körde maken och köpte thaimat till mig och efter det har jag mest slappat. Väldigt nöjd med dagen och imorgon skall vi ta tag i det sista rummet i huset (det rum som just nu agerar förvaringsutrymme). Kommer bli härligt när allt är klart. Undrar va jag skall hitta på för projekt då :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela