Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Posten i juletid...

Publicerad 2015-12-15 17:07:20 i Allmänt,

Jag vet inte om det bara är på "landet" eller om det är så även om man bor i städerna, men posten i juletider fungerar verkligen INTE.
Det började med att den kom senare och senare varje dag, och nu kommer den runt 17-17.30 om man har tur. Vissa dagar kommer den helt enkelt inte alls. 
En dag fick jag sms om att hämta ett paket i affären (lokala utlämningsstället) då det varit "fullt i brevlådan" - detta trots att det var ett jättelitet paket och brevlådan varit tom i två dagar. En annan dag var det motsatt förhållande och posten hade tryckt brevlådan så full med paket att locket inte gick att stänga, vilket vi som tur var såg precis innan det började regna. 
 
Jag kan förstå att de har extra mycket att göra nu vid jul, men då borde de sätta in mer personal istället för att man skall bli utan sin post. 
 
Ja ja  kanske inte så intressant inlägg detta men jag stör mig som faen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela