Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dagarna rullar på

Publicerad 2015-12-05 22:10:58 i Allmänt,

Det är inte lätt att vara en kul mamma när man är gravidtrött hela tiden och bara vill sova men försöker hålla sonen aktiverad och hitta på saker i alla fall.
 
Vi var hos frisören (något han faktiskt älskar) så han kunde bli julfin i håret vilket han var nöjd med.
 
 
Igår skulle vi ha fredagsmys och se film men Nico tvärvägrade alla filmförslag så det slutade med att alla satt i varsitt hörn av soffan och såg på sitt.  Det finns en gräns för hur mycket Oggy och kackerlackorna jag har lust att se.
 
Idag var jag ensam hemma med sonen så jag bjöd hem en av hans bästa vänner så de fick leka tillsammans. Han var riktigt lycklig över detta och de hade några roliga timmar. Efter det insisterade han på att få åka och hälsa på sin gammelmormor så det gjorde vi och han visade henne hur man kunde spela spel på hans ipad.
 
 
Nu har han precis somnat och jag skall försöka få lite sömn jag med. På grund av stormandet har jag sovit uruselt de senaste nätterna då jag vaknar hela tiden. Maken kommer hem från jobbet vid midnatt också så lär vakna då med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela