Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

När vi ändå var inne på TWD

Publicerad 2014-10-22 21:21:20 i Allmänt,

Nu när vi ändå var lite inne på The Walking Dead, i samband med förra inlägget, så måste jag få kommentera de två senaste avsnitten... men oroa er inte.. jag skall undvika spoilers.
 
Jag skrev ju dock ett inlägg för ett tag sedan då jag rasade över alla de som tycker att serien är för långsam och att det är för lite zombieaction... och de personerna som klagat borde väl vara nöjda nu? Utan att avslöja för mycket så känns det som om TWD blivit en hel del blodigare och mer splatter i denna säsongen. En scen i förra avsnittet drömmer jag fortfarande mardrömmar om och jag var seriöst nära att kräkas när jag såg den... Överdriver inte det minsta nu... det var illamående och på g att börja hulka på riktigt.
 
Vad jag tycker? Jag tycker att de senaste avsnitten varit riktigt bra på många sätt. Det händer saker, man blir överraskad, bra spelat av skådisarna etc... men jag föredrar när det handlar mer om karaktärerna och man är mindre ute efter att chocka. Och jag får så satans med ångest när det är för obehagligt..
 
Och sedan finns det ju vissa saker man undrar lite över... som detta...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela