Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Frågor och svar... en klassiker

Publicerad 2014-10-04 19:22:48 i Allmänt,

Jag had elite lovat mig själv att sluta ha massa frågor och svar som ingen vill läsa bara för att jag inte har orken att skriva något annat, men så hade HanaPee 100 frågor med svar och då kunde jag inte låta bli att knycka dem rakt av...
 

1. Hur gammal är du om fem år? Oh, herregud... nästan 40... förnekelse...

 2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min familj

 3. Hur lång är du? 162 cm har jag för mig

 4. Vilken är den senaste filmen du sett? Det är nog Guardians of the Galaxy

 5. Vem ringde du senast? Min mamma? Min man? Minns inte

 6. Vem ringde dig senast? Antagligen någon av de två ovan nämnda... inte så många som ringer mig..hehe

 7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Minns ej och sonen har snott min telefon... men handlade antagligen om middagsmat eller något annat spännande...

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på vem det är.. sms överlag

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta

10. När såg du senast din mamma? I dag... runt 15.30 kanske

 11. Vilken ögonfärg har du? Bruna

12. När vaknade du i dag? 06.00... tack Nico

 13. Vilken är din favoritjulsång? Vet ej.. I´m dreaming of a white christmas, kanske

14. Vilken är din favoritplats? I min säng..haha... nej, på en klippa på västkusten i skymningen på sommaren

15. Vilken plats föredrar du minst? Väntrummet på vårdcentralen

 16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis har jag skrivit en bok eller fler, har ett barn till och har byggt är asballt hus fyllt av saker från Etsy.. 

 17. Vad skrämde dig om natten som barn? Jag trodde att små elaka vättar skulle krypa upp ur soffan när det åskade... jag var skum...

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? När Hampus råkade trampa i bajs i morse.. det var kul :)

19. Hur stor är din säng? 180 + 80 (eller 70)... Har en säng till bredvid dubbelsängen då Nico sover hos oss

 20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Trosor och linne, så det räknas väl som kläder på

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två-tre till mig, två-tre till maken och en till Nico.

 23. Hur många landskap har du bott i? Ett.. typ

24. Vilka städer har du bott i? Göteborg enbart om man bara skall räkna större städer

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor

 26. Är du social? Beror på vem jag är med... i det stora hela är jag nog inte social, men pratsam med de jag känner.

27. Vilken är din favoritglass? Strawberry cheesecake-glass

28. Vilken är din favoritefterrätt? Ananaspaj

29. Tycker du om kinamat? Ja, men tycker att thai-mat är godare.

30. Tycker du om kaffe? Dicker inte kaffe... blir jävligt hyper och sjuk av det.

31. Vad dricker du till frukost? Vatten

32. Sover du på någon särskild sida? Somnar på make men sover enligt make på rygg och snarkar senare på natten...

33. Kan du spela poker? Nej

34. Tycker du om att mysa/kela? Ja, om det inte är för varmt

35. Är du en beroendemänniska? Antagligen.

 36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Eeh.. jo nån gammal bekant tror jag

37. Vill du ha barn? Har ju redan ett, men ett till hade vart trevligt

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska såklart, lite latin och lite italienska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Japp

 40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet!!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Böcker, kläder och saker till Nico

 42. Äger du dyrbara smycken? Inte så mycket, men något, man skall inte ge mig fina saker för jag tappar och gör sönder allt

 43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? The Walking Dead, av det som går nu.. tror jag

 44. Kan du rulla med tungan? Nix

 45. Vem är den roligaste människan du känner? Hmm.. vet inte.. men skrattar nog mest tillsammans med min bror tror jag.. vi har samma humor

46. Sover du med gosedjur? Haha.. nej

47. Vad har du för ringsignal? En melodi som säkert namngetts av samsung

 48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nåt enstaka kanske

 49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Är inte flrtjust i rött så från där jag är kan jag inte sett något alls som är rött

 50. Flirtar du mycket? Inte nu för tiden

51. Kan du byta olja på bilen? Fylla på, men inte byta :)

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej

 53. Vilken var den senaste boken du läste? How to surive a zombie apocalyps, tror jag den hette

 54. Läser du dagstidningen? Bara på nätet

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? Nej

 57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix Megapol

 58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Grattis morfar

 59. När var du i kyrkan senast? På begravning.. enda gångerna jag är där då jag är ateist

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Elisabeth och Björn

 61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Två nätter? Var på Hultsfred i alla fall.. är nog enda gången jag tältat

 62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Hmm.. vet ej.. inte så att mina nära aldrig gör något för mig men svårt att veta vad man skall räkna och vad man vill dela med sig av :)

63. Vad lyssnar du på just nu? Nån barnvisa som Nico lyssnar på

64. Har du varit med i tidningen? Ja, som ung när jag vann uppsatstävling bland annat

65. Vad är det konstigaste du ätit? Vet inte om jag ätit nåt konstigt..

66. Vem såg dig naken senast? Är väl min man skulle jag tro

 67. Vad är det för färg på din tandborste? Lila och vit

 68. Hur imponerar man på dig? Är smart

 69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Beror på vad som hänt, men min man, min mamma eller min bror

 70. Har du någon piercing? Nej

71. Din största vinst? ...?

72. Civilstånd? Gift

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook, Hotmail, Bloglovin, Aftonbladet, YouTube, Feber.

74. Är du fåfäng? Inte direkt

75. Ångrar du någonting du gjort? Finns en del

76. Hur gammal är din pappa? Han fyllde år idag, men vet inte om han vill att jag delar med mig av hans ålder

77. Vilket är ditt drömjobb? Tycker om det jag gör nu men hade vart kul att vara författare

 78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Syssla med att skriva på heltid

79. Vad har du haft för husdjur? Hästar, kaniner, katter, höns, hamster, fiskar, hund... och en del annat... eller är husdjur bara sådant man har i huset? Hade ju inte hästar och höns inne i huset..

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Jag har ett födelsemärke som ser ut som en Sverigekarta typ... äh jag vet inte...

81. Svär du ofta? yes

82. Sverige när det är som bäst? Midsommarkväll (utan massa apfulla folk)

83. Kan du åka slalom? Nej

 84. Vad har du ätit i dag? Pasta med fläskfilésås, kladdkaka, broccolisoppa

85. Vad har du för utbildning? Socionom, magisterexamen i socialt arbete, högskolepoäng även inom sexologi, ungdomar och internet, mobbingförebyggande arbete, familjepsykologi, pedagogik och en del annat.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Hjärnan och händerna

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Näsan tror jag

88. Vilken är din bästa egenskap? Jag är ganska förstående, och smart :)

89. Vilken är din sämsta egenskap? Jag kan vara FÖR förstående ibland, och kan få oväntade psykbryt när jag har PMS

 90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Tesla och .. äh jag vet inte

91. Saknar du något? Sömn

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja det är väl trevligt

 93. Vad gör dig ledsen? Att så många människor är så dumma i huvudet

 94. Vad gör dig glad? När jag får sovmorgon

 95. Har du varit gift eller förlovad? Ja

96. Vad ska du göra i helgen? Inget utöver det vanliga

 97. Vad är det knasigaste du gjort? Vill jag nog inte skriva här

 98. Vad har du för laster? Snus, tv-serier bland annat

 99. Vem är din förebild? Vet inte....

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Natta sonen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela