Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

En galen matta, och en lek

Publicerad 2014-10-31 13:31:31 i Allmänt,

Vi börjar med mattan. Hittat denna dörrmatta på society6 och är så sugen på att köpa den. Känns inte denna dörrmatta som om den hör hemma i min hall?
 
 
Sedan tänkte jag ge mig på att roa mig med själv med den lilla leken som jag knyckt (och översatt) från HejBlekk:s blogg. På svenska blir väl lekens namn ungefär "Skulle du helst...?"
 
1.
Skulle du helst..
* Få hela din google sökhistorik skickad till dina föräldrar?
* Få alla foton på din telefon skickade till dina föräldrar?

Vi kan alltså snabbt konstatera att jag inte har några privata eller pinsamma bilder alls på min telefon men att jag söker på skumma och tvivelaktiga saker på google ganska frekvent.

2.

Skulle du helst...

* Bara vara på Myspace?

* Bo på Antarktis i en månad?

Omöjligt att svara på utan fler variabler. Innebär det att jag bara fick vara på Myspace (som jag för övrigt aldrig använt) för alltid eller under en viss tidsperiod? Hur skulle jag bo på Antarktis? I en igloo? I en varm stuga med internetuppkoppling? Hatar kyla, men lutar ändå åt alternativ 2.

3.

Skulle du helst...

* Ha Facebook visa för alla vilkas profiler du tittar på och hur många gånger du tittat på dem?

* Ljudligt skita ner dig på jobbet?

Om jag kunde välja en dag då jag är ensam på jobbet så definitivt alternativ 2... jag snokar way to much på fb.

4.

Skulle du helst...

* Aldrig använda Facebook igen?

* Aldrig använda Twitter igen?

Lätt... använder inte Twitter..

5. Skulle du helst...

* Använda en "flip-phone" i ett år?

* Inte äta glass på ett år?

Äter inte direkt glass ändå... å andra sidan hade jag inte dött av alternativ 1. Saknar sådana telefoner lite.

6. Skulle du helst...

* Få nakenfoton på dig skickade till alla dina kollegor?

* Bryta benet?

Nu finns det visserligen inga nakenfoton på mig existerande på denna planet, men om det hade funnits det hade jag helst inte sett att mina kollegor hade dem... Även om jag helst slipper bryta benet också.

7. Skulle du helst...

* Aldrig använda spell-check igen?

* Ha en Boston-dialekt för alltid?

Har ingen motivering alls... kändes bara rätt..

8.

Skulle du helst...

* Aldrig behöva se reklam innan en YouTube-video igen?

* Aldrig behöva städa badrummet?

Visserligen ser jag mycket på YouTube så det hade ju vart skönt.. och borde kanske egentligen tagit det alternativet då det i princip aldrig är jag som städar badrummet ändå...

 

Ok.. det fanns typ 10 frågor till men jag hann tröttna så jag gissar att ni tröttnat också.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela