Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Still no mojo

Publicerad 2014-11-23 22:14:01 i Allmänt,

Fortfarande ingen större skrivarlust men bara för att visa livstecken, och döda lite tid, så svarar jag på lite frågor som jag stulit från Underbara Claras blogg.
 

1. Vad är din stora, ständiga mat-craving?Thai-mat skulle jag tro. Men inte vilken thai som helst utan en speciell nudelrätt från en speciell restaurang. Sushi-cravings kan jag få titt som tätt också... samt cravings efter löksås vilket kanske är lite mer udda.

2. Vad brukar du dagdrömma om?Allt. Allt från fantasy-inspirerade historier, hjältedrömmar och stortslagna framtidsdrömmar till egna fortsättningar på filmer och tv-serier jag tittar på, sorgliga påhitt och jag vet inte vad. I mitt huvud är det mer dagdrömmar än verklighet kan jag berätta.

3. Vad är din stora guilty pleasure? Jag är besatt av imdb.com och läser allt om alla filmer och serier jag ser och de skådisar som är med i dem. Samt Tradera, Ebay och Etsy... jag kan spendera timmar där.

4. Vilken kvinna skulle du vilja ge en dos med virtuell kärlek och pepp?  Ååh sådant är ju så svårt, finns ju många man tycker om och flera av dem har jag ju nämnt här.. men känns som om man helst skulle hitta nån okänd liten filur att peppa för de kända för ändå så mycket cred.

5. Hur är du som vän?Vette fan. När man verkligen behöver hjälp så ställer jag upp, och jag kan nog bara ganska kul att umgås med (även om jag pratar en hel del om mig själv). Dock är jag dålig på att höra av mig och man kan behöva ligga på en hel del om man vill ses.

6. Vilken TV-serie/film/bok citerar du allt som oftast? Jag citerar ytterst sällan då jag är värdelös på att memomera repliker exakt. Av någon anledning citerar jag Lejonkungen en hel del.. eller det är väl främst "Det får inte vara så.. säg att det inte är så"... Annars älskar jag citat och skriver citat ganska ofta, men för att säga dem känns det som om man måste få till det coolt och då blir jag nervös.

7. Vilken egenskap hos dig själv är du mest stolt över?Jag är som en liten kackerlacka som överlever allt. Även när jag upplöses i atomer av ångest så vet jag att jag är stark och landar på fötterna till slut. Och jag är världens coolaste unge så jag gör väl nåt rätt som mamma också.

8. Vad äter du helst när du är solokvist?Är väl samma saker som jag vill äta annars antar jag... plus lussekatter.

9. När känner du dig som starkast? Efter ett pass på gymmet (hundra år sedan sist). Då känner jag mig som hulken även om jag inte ens orkade ha vikter på skivstången. Speciellt på den tiden då jag tränade boxing-pass...

10. Vad skulle du säga om du fick färdats tillbaka och ge ditt tonårsjag ett råd? Ta det lugnt... det ordnar sig. Allt kommer att bli bra. (och du kan få bättre än alla de där skumma snubbarna du kommer dejta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela