Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jag hade aldrig klarat av det...

Publicerad 2014-05-24 15:34:38 i Allmänt,

Jag blir så imponerad av kvinnor som Lady Dahmer som klarar av att ta emot och bemöta hatiska kommentarer från män hela tiden, som hon bland annat ger exempel på här. Jag hade verkligen inte klarat av det. Som jag kommenterade på hennes inlägg så hade jag nog aldrig vågat öppna datorn igen om jag fick sådana kommentarer.
 
Nu för tiden vågar jag knappt diskutera feminism med män alls, för man vet vart det bär hän i slutändan. Och det handlar inte bara om att jag blir ledsen av personangrepp utan också att det skapar så mycket känslor av hopplöshet och otrygghet inom mig när jag tvingas läsa vad dessa män skriver. Vetskapen att det finns så många som bär på detta kvinnohat, som de själva inte alls fattar är kvinnorhat, och jag tvingas gå runt bland dem i samhället hela tiden. Det är en läskig tanke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela