Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dagens irritationsmoment

Publicerad 2014-05-05 12:27:50 i Allmänt,

Om någon undrar över alla små korta inlägg så sitter jag alltså ensam och försöker roa mig under entimmes lunchen.

Men till det som stör mig... sådana där inbjudningar till "tjejträffar" (ladies only) med fantasifulla teman som shopping, smink, matlagning och mode. Dels pga 1800-tals stereotyperna och dels pga att alla kvinnor som inte delar dessa stereotypa intressen utesluts (som jag). Tycker nästan, bara nästan, lika illa om när man försöker vända på steken och har tema som byt dina egna däck och sådant som utgår från att alla kvinnor är otekniska och inte kan något som involverar verktyg.

Välkomnar en tjejträff med mer variation i temat. .. typ vårens nagellack, bygg din egen lådbil, feministisk litteratur, baka goda kakor och hur du lagar en gräsklippare. Eller jag vet inte... bara något liiite mindre förutsägbart. Och med detta menar jag INTE att det är fel att som kvinna tycka om de där mer stereotypa sakerna... såklart inte... men det hade varit kul om det inte utgicks ifrån att alla gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela