Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vill ha hatt

Publicerad 2014-03-19 13:58:00 i Allmänt,

Jag har alltid velat att hatt kom tillbaka i modet... och då menar jag verkligen kom tillbaka. Nu KAN man ju ha hatt.. men bara om man tillhör adeln eller om man har en allmänt väldigt hipp och cool stil. Och jag är ju varken adlig eller speciellt cool.
Observera att jag menar att man måste vara antingen eller, och INTE att jag menar att adeln skulle vara hipp och cool.. En kombination av dem båda är ytterst sällsynt
 

Jag hade velat ha denna att strosa runt med..
 
 
... men jag hade ju inte alls sett så där avslappnat bohemisk ut som jag hade velat. Jag hade nog mest sett ut som en konstig tant med hatt. Gredelin hatt. Tant Gredelin. Mindre coolt.
 
Min man däremot borde ha stråhatt. Han vore så cool i stråhatt.
 
Nico passar i alla hattar han. Han är en av de få som kan ha röd paljett-hatt and knows how to pull it off.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela