Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vad skall ni göra på Internationella Kvinnodagen?

Publicerad 2014-03-07 12:55:42 i Allmänt,

Ja, hur skall man då "fira" den Internationella Kvinnodagen. Ledsen att säga att det nog kommer vara en helt vanlig dag för mig även om jag hoppas ta del av spännande texter på nätet skrivna av andra feminister. Letade runt för att ses om denna dag skulle uppmärksammas på något spännande, intressant eller festligt sätt lokalt där jag bor, men om detta skulle ske så har de dolt informationen väl... för hittade noll.
Rakade i alla fall av vinterskruden igår, inte för att det har med saken att göra men vi kanske kan kalla det för att jag "bejakade min kvinnlighet" för att få ihop texten... haha.. Tre rakblad gick åt typ - jag är en gorillahybrid :)
 
Ser dock fram emot helgen. Även om jag inte skall göra mycket mer än att åka till frissan med sonen så att han slipper ha luggen i ansiktet.
Kanske lyssna lite på musik, ta en promenad, läsa.... chilla.
 
Är just nu inne i en Ramones-fas. Efterlyser dock någon som kanske råkar ha samlingsalbum med Ramones som de vill låna ut till mig. Har tappat bort CD 1 så lyssnar bara på CD 2 (ja, tydligen gavs det någon gång ut ett samlingsalbum med två CD:s... jag hittar dock inte detta på nätet)... eller ja, jag lyssnar egentligen om och om igen på två låtar... She´s a sensation och Something to belive in, varav den sista kanske egentligen inte är en så klassisk Ramones-låt.
 
 
Min son har för övdrigt lika lång lugg som sångaren just nu.... Och jag vet att det nog är meningen att videon skall vara sådär fin och soledarisk, men jag kan inte sluta garva när jag ser den. Are YOU in it? hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela