Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Läkarbesök, systerskap och att gråta för lite allt möjligt

Publicerad 2014-03-12 15:36:27 i Allmänt,

Min blogg har ju sina uppperioder och sina nerperioder... beroende på hur mycket ork jag har... och just nu finnes inte mycket ork alls.
Var på läkarbesök idag för fortsatt utredning. Blodprover för att kolla den där sköldkörteln som tydligen var lite tveksam sist. Nuvarande symtom: Extrem trötthet, värk i kroppen, yrsel och huvudvärk, sömnproblem och munsår som vägrar läka. Ser sliten ut, som de där bilderna på folk som använt meth i ett år.
Tröttheten gör mig känslosam också och gråter åt det mesta. Av CSI. Av tankar på vänner jag inte är vän med längre. Att jag blir rörd när folk säger att det är trist att jag skall byta jobb. Och så vidare.
Som botemedel har jag sett stora mängder klipp med HejSonja på YouTube - för av henne blir man glad. Titta bara på detta.
 
Andra människor skriver viktiga inlägg. Detta av Lady Dahmer. Och äääälskar detta av Karins Konstgrepp.
 
Skulle skriva nåt om  systerskap också, efter att ha läst detta inlägg, men gick vilse i mina egna tankar. Jag kallar dock inte folk för medsystrar och sånt. Inte för att jag tycker det är något direkt fel i att göra det. Faller sig bara inte naturligt för mig. Kanske för att jag överlag har svårt att känna gemenskap med andra på det sättet. Ett ämne som inte går att skriva om utan att det låter som om man ömkar sig själv... så hoppar över det.
 
Är på skumt humör så lägger ner detta for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela