Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Att säga adjö

Publicerad 2014-03-26 18:59:37 i Allmänt,

Jag är inte bra på avsked alls. Eller förändring. Känns verkligen väldigt konstigt att byta jobb. På många sätt har jag ju velat det länge, men på andra sätt så tycker jag mycket om mitt jobb - så är verkligen dubbla känslor. Har nog undermedvetet valt att inte ens tänka på det men nu är det snart dags. Två dagar kvar på gamla jobbet, en dag på varje arbetsplats (jobbar på två skolor).
 
På ena stället hade vi liten hejdå-fika med de jag arbetar mest med redan igår. Kändes sorgligt, men blev samtidigt rörd över att få känna att jag kommer vara saknad.
 
Kanske skall jag kopiera en bild av mig själv och lägga i en burk och ställa i kylen på jobbet - som på bilden nedan. Världens mest makabra avskeds-skämt :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela