Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Oj en sån dag

Publicerad 2014-06-25 17:03:03 i Allmänt,

Idag har varit en arbetsdag verkligen smockfull med arbete. Möte efter möte efter möte. Sida upp och sida ner med anteckningar. Massor att komma ihåg och hålla i huvudet. Planering, strukturering och delegering. Kände mig helt matt till slut.
 
Maken kommer hem sent då han skall hjälpa några vänner att titta på hus så det är bara jag och lillkillen. Eftersom jag visste att min förmåga att vara en kul mamma idag är begränsad så köpte jag med två filmer hem. Just nu ser vi Alfons Åberg. Alfons har två nackdelar - dels handlar det nästan bara om pojkar/män och dels pratas det en hel del om att "pojkar egentligen inte kan leka med tjejer" när Alfons blir vän med Milla. Dock tycker Nico att historierna är spännande och språket är väldigt tydligt och på lagom nivå så är bra för Nico på det sättet.
 
Nu borde jag egentligen ta tag i att röja här hemma, men orkar inte röra mig en millimeter. Kommer nog sitta här tills det är dags för mig att kolla igenom månadens räkningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela