Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Min smarta unge

Publicerad 2014-06-06 12:52:48 i Allmänt,

Som vanligt spenderas också en hel del tid med att måla och klippa ut mobiltelefoner åt sonen. Idag var han dock inte nöjd utan gastade och skrek om att något var fel på den röda luren jag målat på en av tangenterna. Jag fattade verkligen inte vad han emnade och var trött på att höra gnället och sa bara att nej, nu får det vara nog... du får klara dig med denna telefonen.
Nico å sin sida blev mer och mer frustrerad över att hans språk inte räckte till för att förklara vad han ville säga. Så tillslut rusar han iväg och kommer tillbaka med en bit röd play-doh som han formar som en lur och håller upp så att jag förstå att han anser att jag målat luren åt fel håll. Målar dit en ny på en millisekund och allt är frid och fröjd igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela