Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vad jag gör när jag är bakis

Publicerad 2014-07-20 16:14:43 i Allmänt,

Ok, jag har inte varit full på flera år... och även om jag inte var askalas igår så blev jag bakis. Hade glömt hur det är. Illamåendet. Utmattningen. Svettningarna. Bly i huvudet. Hungern. Känslan av att någon kletat ut flott i ansiktet på en (pga somnade med smink på). Så ovärt. Även om jag hade kul igår så hade jag kunnat ha lika kul utan alkohol.
 
Så hur spenderar jag dagen? Förutom att ha skitdåligt samvete för att jag borde göra roliga saker och leka med sonen men istället halvligger i soffan (men eftersom jag inte varit bakis sedan han föddes så kanske jag skall tillåta mig det denna enda gången), så har jag sett filmen Pitch Perfect.
 
Pitch Perfect överraskade mig. Jag trodde att den skulle vara askass, men den var helt klart sevärd. Som en modern Sister Act (En värsting till syster) fast för unga. Oki, kanske inte supermånga mer likheter än att de sjunger, först kasst och sedan bra, men ändå. Mycket coola tjejer och så. Rolig. Kunde störa mig lite på det där "du måste vara lite mer glad och tillmötesgående om du skall få en kille"... Varför är det så att på film (and irl?) så kan killar vara buttra och svåra och tjejerna bara trånar (surskallen Edward i Twilight för att nämna en) medan tjejer fan skall vara glada och tillfredställande för annars "orkar killarna inte". Well well... den var sevärd som sagt var. Tycker ju om sångnummer.
 
Har sett lite TYT med maken också, om komflikten i Gaza och om det nerskjutna planet. De vågar vara lite mer hårda och ärliga än nyheterna här så det tycker jag om.
 
Sedan upptäckte jag att min absoluta älsklingsateist, Cristina Rad, postat nya videoinlägg och blev skitglad och tittade på dem.
 
Har även försökt klura ut exakt vad det är Nico vill se när han säger att han vill se "bebisprinsessor" men inte lyckats lösa den gåtan.
 
Ätit pizza också. Nu vill jag helst ha kväll och sova. Värmen förbättrar inte bakfyllan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela