Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Snark

Publicerad 2014-07-05 12:55:52 i Allmänt,

Sov knappt alls i natt på kombo av vanliga sömnstörningarna och massiva mardrömmar. Någon som vet om man kan göra något åt att man nästan alltid har så mycket och extrema mardrömmar att man knappt får någon sömn på nätterna. I natt vaknade jag upp och grät.
 
Idag var planen att vi skulle få besök men detta blev inställt så skulle då istället måla staket, men så sa smhi att det skall börja regna sedan så då gick inte det heller och då gav jag bara upp och la mig i sängen med datorn.
Ser på gamla klassiska serien Freaks and Geeks då jag hamnat i en slags besatthet av gänget James Franco, Seth Rogen, Jonah Hill, Michael Cera och Jason Segel och i alla fall en del av dem är i den serien (plus att den är rätt cool)... och Linda Cardellini är dessutom en av mina favvoskådisar näst efter Ellen Page. Om jag någon gång skulle skilja mig vill jag bli ihop med nån av dem.
 
Så nu skall jag ligga här och se på serier tills jag orkar resa mig och börja röja i garderober och sådant som brukar bli det jag gör när jag får energi... Måste till affären sedan också... shit vad spännande detta måste vara för er. Kanske helt skall ge upp att skriva blogginlägg och bara posta dagens To-do-list... känns som om det har samma spänningsfaktor för en läsare.

Kommentarer

Postat av: honungsbi

Publicerad 2014-07-05 15:16:03

Jag har också perioder när jag drömmer så mycket mardrömmar att jag vaknar utmattad. Jag har märkt att för mig kan det hjälpa att sova någon annanstans. Typ hos mina föräldrar eller så. Jag brukar också försöka sova på dagen. Då drömmer jag inte lika mycket och blir inte så beroende av nattsömnen.

Svar: Det har jag också märkt av - att jag inte drömmer mardrömmar om jag somnar på dagen. Med en treåring så har jag dock sällan tillfälle att sova varken dagtid eller borta :(
Knyttet

Postat av: Nina

Publicerad 2014-07-05 21:04:15

Äter du Singulair eller liknande? Kan ge mardrömmar!

Svar: Nej, ingen medicin...förutom typ en halv Citodon mot krypningar i benen... Undrar om det kan ge mardrömmar?
Knyttet

Postat av: Nina

Publicerad 2014-07-06 00:56:31

Vet inget om Citodon... Magnesiumbrist?

Svar: Kanske är något att undersöka..
Knyttet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela