Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Freaks and geeks

Publicerad 2014-07-05 21:43:00 i Allmänt, Film,

Som jag skrev innan så var det alltså en sådan där dag då jag fick absolut ingenting gjort... Eller jag har sett alla avsnitt som finns av Freaks and Geeks. Serien jag upptäckte 15 år efter den gick på tv... typ. Jag tror jag såg något avsnitt på den tiden, men inte mer.
 
Så vad tyckte jag? Helt klart sevärd om man bortser från en och annan moralpredikan. Jag tycker om att man försöker visa nördar och coolingar bortom stereotyperna och att man låter dem lära känna varandra. Jag tycker väldigt mycket om att man försöker framhålla att utseende inte är allt och att det inte är det viktigaste att vara i en relation. Slutar ju också  med att tjejerna far iväg tillsammans och inte med någon romantisk flykt.
 
Synd att den lades ner så snabbt.
 
Ja jag har alltså tittat på den serien i pincip heeela dagen, när jag inte lekt med sonen eller handlat. Men jag mår inte helt ok. Jag vet inte om det är stress eller sömnbrist eller vad det är.. men känner mig liksom halvsjuk, förvirrad och håglös hela tiden.
 
Nu skall jag försöka sova och hoppas att jag får sova i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela