Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

En trevlig dag

Publicerad 2014-07-24 20:58:10 i Allmänt,

Jobb som vanligt idag...och medan jag var på jobbet så var Nico (förutom att vara med sin pappa) på besök hos sin mormor och morfar där han var pirat.
 
 
Eller nej, han hade en pirathatt.. när jag frågade honom sa han att "Det är en pirathatt men jag är en prinsessa". Ja för vem har sagt att prinsessor inte kan ha pirathatt liksom?
 
Till ovanligheterna idag hörde dock att jag inte bara låg i soffan och halvdog efter jobbet utan att hela familjen åkte på besök hos en vän till mig och hennes familj. Var riktigt idylliskt... Bullerby-omgivning, grillat, avslappnade samtal, barn som lekte... En perfekt sommarkväll. Hoppas kunna göra det snart igen.
Lustigt nog för oss som är världens mest osociala så har vi snart på bara några veckor varit mer sociala än på hela året sammanlagt, och känns faktiskt bra.
 
 
Kul när man kan umgås hela familjer så också... Jag vet att det är lite sådär par-middag-klyshigt, men det är trevligt när alla har någon att umgås med. Karin hade en alldeles liten färsk bebis också och jag kände mig som jag aldrig sett en bebis förr... de är ju så småååå. Minns fan inte att Nico vart så pluttig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela