Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

En rätt vanlig miss

Publicerad 2014-07-12 19:28:47 i Allmänt,

Efter strandhänget spenderade jag lite tid med att se på film. Jag kan plöja igenom rätt många filmer per dag då jag ser filmer jag redan sett och "snabbspolar" förbi tråkiga, läskiga eller pinsamma delar av filmen.
 
Idag såg jag på Scott Pilgrim vs the world och på Zombieland. Tycker om båda men älskar Scott Pilgrim vs the world. Älskar den för mycket för att vilja analysera den. Sättet den är gjord på och effekterna är precis den stil som jag älskar. Och när jag såg den första gången hade den inte fått så mycket uppmärksamhet i Sverige så jag trodde att den var typ nästan okänd och att den var som personliga lilla filmskatt jag hittat... Så var ju dock inte fallet, men jag älskar den ändå :)
 
I Scott Pilgrim är ju Michael Cera huvudrollsinnehavare och i Zombieland är Jesse Eisenberg med... Tydligen är det många som blandar ihop de två, och det kan jag förstå. Deras skådespelarstil är så lik och deras röster är till och med lika.
 
 
 
Nu är min plan att se på Superbad (också med Michael Cera) och på Galaxy Quest.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela