Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dagen i bilder

Publicerad 2014-07-15 20:19:27 i Allmänt,

Kommer inte orka ge mig på djupanalyser idag heller men ni kan få ta del av vår dag. Hade ju en "ledig" dag (tagit emot kanske 10 jobbsamtal, 2 sms och ett antal mail) och vi bestämde oss för en familjeutflykt. Vi hade först tänkt Slottsskogen eller Universeum, men så kom vi på att det är Gothia Cup och blev lite osugna att åka till Göteborg så vi försökte komma på något åt andra hållet.
Valet föll på Innovatum Science Center i Trollhättan. Var lite rädd att det skulle vara mer för äldre barn, men det var verkligen anpassat för alla åldrar med massor av spännande saker att utforska.
 
Här testar Nico en liten vågmaskin..
 
... och här bygger han med någon slags stora bitar i något skumplastmaterial. Han byggde för övrigt en dammsugare, vilket man inte ser på bilden.
 
Var som sagt skoj för ALLA åldrar :) Maken hittade mycket spännande och han fick bland annat åka liten bil tillsammans med Nico.
 
Man kunde plaska i vatten (och jag undrar hur mycket bakterier han fick i sig när han även drack en del av det.. usch).
 
Jättelego fanns det också (och småbarnshörna, leksakståg och massor av annat).
 
Efteråt tog vi en fika och åkte sedan vidare till Emaus lantgård där vi tänkte att Nico kunde få klappa kaniner, får och annat. Han var dock totalt ointresserad av djuren. Som tur var fanns det dock en lekplats med ett piratskepp som han tyckte var jätteroligt. Eftersom det är gratis att åka till Emaus så kan det verkligen rekommenderas. Finns mycket av bänkar brevid lekplatsen för trötta föräldrar också.
 
Här styr han sitt piratskepp.
 
Han hittade en gammal traktor som var spännande också..
 
Sedan åkte vi hem och jag handlade hem lite lego som vi byggde ihop. Ett evighetsjobb.
 
Imorgon är det dags för jobb igen och jag måste se till att få en läkartid då min höft tar livet av mig. Har inte alls ont på samma sätt som då man var gravid och verkligen kände att det var fogarna som var problemet. Nu har jag endast ont i höger höft och det värker HEELA tiden och gör ont när jag rör mig. Känns som om höftkulan liksom skaver eller hur man skall förklara det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela