Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

3 saker som kan bvara både bra och dåligt

Publicerad 2014-07-11 22:20:15 i Allmänt,

... och som helt saknar koppling till varandra.
 
1. Jag tänker ta och äta en glassbåt till kvällsmat. Ni kan ju själva räkna ut vad som kan vara bra och dåligt med det.
 
2. Jag blev leggad när jag köpte snus i affären härom dagen. Det dåliga är att jag trots all ungdomshysteri inte har lust att vara tonåring eller misstas för en tonåring... och jag alltid börjar fundera på om folk på mitt jobb ser mig så.. som en "liten tjej" (åldersmässigt då, och inte kroppsligt)? Den som var "bra", om det nu skall letas positiva saker, var att det var en skitung sommarpraktikant som leggade... och då kunde jag faktiskt inte låta bli att tänka att "shit jag kanske inte ser så tant ut som jag tror att jag gör".. då denna lilla spoling tydligen seriöst trodde att jag kunde vara yngre än honom själv.. och han var UNG. (se så dubbel jag alltid är... vill inte se ung ut men glad om jag ser ung ut... it´s a mess in my head).
 
3. Google translate. När man jobbar med ensamkommande flyktingbarn (ungdomar) så är det ibland fantastiskt att kunna använda google translate när man verkligen behöver få fram ett budskap och de inte talar ett ord svenska och ytterst lite engelska. Dock är nackdelen att man inte har en aning om det egentliga budskapet de läser utan bara kan hoppas att det blir rätt. När jag skulle fråga om vilka kläder de behövde så bildgooglade jag som tur var det arabiska ordet jag fick fram från translate innan jag visade ungdomarna det... för när jag kom till ordet kalsonger på "google translate arabiska" så visade bilderna enbart Salma Hayak (eller om det var Chaterine Zeta Jones)...
 
Så... glassbåt var det

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela