Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Urblåst

Publicerad 2014-01-25 19:21:33 i Allmänt,

Just nu känns det som denna dag varit mycket lång.. och ändå känns det som jag knappt gjort något.
 
Gick upp ganska tidigt tillsammans med en mycket pigg son som inte tyckte att jag fick sova mer. Väntade på att den mindre pigga maken skulle vakna. Tiden spenderades med att se CSI och sitta i en fåtölj med sonen och leka en lek som gick ut på att fåtöljen var en bil och vi körde till McDriven.
 
När klockan var två så tog maken och lade det sista golvet på kontoret och målade väggarna medan jag lämnade sonen hos mina föräldrar så jag kunde sitta i lugn och ro och författa en mycket långt och mycket viktigt brev. Ja jag har ju mina hemligheter för den här bloggen. Det tog mig i alla fall nästan två timmar att bli klar och sedan kändes min hjärna helt stekt.
 
Åkte och köpte pizza och McDonalds till middag, för sådana är vi... nyttiga. Passade även på att köpa en hel låda med tågbana och tillbehör i affären och fick stående ovationer och hurrarop av sonen när jag hämtade honom och meddelade att han skulle få både hämtmat och paket.
 
Och nu har vi då tvingats leka med tågbanan också.
Nu är det egentligen dags för sonen att sova, för tjugo minuter sedan, men han står och hoppar upp och ner i soffan och säger att "snäääälla inte sova"... och jag är lite för trött för att orka ta fighten. Men är väl dags nu kan jag tro.
 
Sedan skall jag se mer CSI och sova... Alltså, det måste vara vansinnigt spännande för er att läsa om mitt liv. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela