Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nu byggs det igen

Publicerad 2014-01-04 20:19:54 i Allmänt,

Inte jag då. Låter ju vansinnigt ojämställt och könsstereotypt men Hampus bygger och jag är med Nico. Går snabbast och lättast så då jag inte ens skulle klara av att bära in byggmaterialet då jag är så kroppsligt klen.
 
I alla fall har Hampus börjat göra klart det sista rummet nu. Vårt bonusrum som vi inte hade innan renoveringen. Vi har ju byggt ut kök och badrum men också fått ett rum extra. Det rum vi kallar kontoret. Innan har det bara varit ett rum med stomme, men inga innerväggar, innertak eller innergolv. Hampus hann med att dra elen i rummet samt få upp de flesta av innerväggarna idag. Så med den takten så är rummet snart klart :)
 
Hela huset ser dock ut som ett krig just nu då vi hade försvarat en miljon saker i det rummet som nu står överallt, men det får vi ta tag i imorgon. Jag sov visserligen i natt med hjälp av två sömntabletter men har ännu inte hämtat mig riktigt så orkade inte göra så mycket alls förutom att hänga med Nico.
 
Som tack till maken för att han är så himla duktig så fick han en bukett blommor och en semla :)
 
Nico har varit på varierande humör idag men mest glad och pratig. Han har sina lustiga hitte-på-lekar. Idag pratade han i en halvtimme med en Jotextidning som han kallade för "monster". Han har också gått att resonera med större delen av dagen så det har varit skönt. Och äntligen äntligen för första gången på länge så sa han själv vid kl sju att han ville sova. Såå underbart. Och han somnade snabbt.
 

Hans potträning går för övrigt mycket bra nu och snart tror jag inte han behöver blöja alls dagtid... Just nu försöker jag bara komma på hur man skall få honom att ha kläder på sig hemma. Tydligen tycker han att han bör vara naken om han ej har blöja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela