Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Kommande film och serier att se fram emot

Publicerad 2014-01-09 15:05:13 i Allmänt,


Jag har ju redan innan skrivit en del om de sci-fi filmer och film inom närliggande genres som jag ser fram emot 2014 men hittade lite andra filmer och serier som kan vara något att se fram emot. Överlag så tycks ju scifi och fantasy vara jäkligt poppis nu och det bara väller fram nytt vilket känns väldigt roligt. Dock är jag alltid skeptisk till serier i genren som är av "Lost-typ" dvs. något mystiskt som sker som sedan skall avslöjas gradvis. För brukar ske en av två saker, antingen så läggs serien ner innan man får svar på något alls eller så har de inte haft en plan från början så de inte alls lyckas knyta samman säcken i slutet (Lost-syndromet). Brukar därför avvakta med sådana serier nu för tiden tills de gått ett tag och man vet att det är något att ha.
 
I alla fall, en film som jag sett fram emot länge - vet faktiskt inte varför den inte släppts ännu då jag tror den varit klar i typ mer än ett år - är Knights of Badassdom. En fantasy-komedi-skräck-film som handlar om ett gäng nördar på ett live som av misstag väcker till liv en demon. Av trailern så tycker jag att den verkar riktigt jäkla rolig.
 
 
En annan film som jag tror kommer vara sevärd, om inte annat för skådespelarna, är Only lovers left alive. En film om två vampyrer som försöker anpassa sig till den moderna tiden. Jag har ju en viss kärlek till Tom Hiddleston i filmer där han har långt svart hår (Loki) och Tilda Swintons androgyna utseende är helt underbart.
 
 
En film som kan vara lite kul är Earth to Echo, som handlar om ett gäng barn som får kontakt med utomjordningar. Och en annan film som skall bli spännande att se är The Giver - fylld av bra skådisar och baserad på en intressant bok.
 
När det kommer till serier så är jag nyfiken på att se hur Wayward Pines kan tänkas bli. Den sägs vara lite inspirerad av Twin Peaks och verkar ha en hel del bra skådisar i rollerna. Naturligtvis skall det bli spännande att se om de får till en bra serie av The Strain som baseras på boktriologin om hur världen infekteras av vampyrvirus. Böckerna är helt ok men redan när jag läste dem kände jag att de skulle göra sig bättre som film.
En annan serie jag ser fram emot att se är Helix som handlar om ett något virus som hotar världen. Får hoppas att man inte blir besviken.
 
Just nu ser vi de avsnitt av Agents of S.H.I.E.L.D. som vi missat. Den börjar växa på mig lite den serien även om den är lite löjlig. Den är lättsmält och kräver ingen tankeverksamhet vilket kan vara avslappnande ibland det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela