Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Barnbajs igen - behöver råd

Publicerad 2014-01-08 19:31:13 i Allmänt,

Nu är det ett sådant inlägg igen som man kan hoppa över om man känner att barn och/eller barnbajs är olämpliga eller otrevliga ämnen att läsa om. För jag behöver råd som kanske andra föräldrar kan komma med.
 
Nico har börjat gå på pottan. Själv. Utan ett ord smyger han iväg. För han vill klara allt själv. Som att torka sig. Så ungefär tre gånger om dagen hittar jag nu ett barn nedkletat med bajs på toaletten, toastolen fylld med toapapper och badrumsinredningen besudlad med avföring även den. Inte trevligt!
Men hur hanterar man det? Jag kan ju inte skälla på ett barn som äntligen börjar gå på pottan och så himla gärna vill visa att han minsann kan torka sig själv. Kan ju inte berömma för mycket heller då jag ju inte tycker situationen är helt ok. Så vad fan gör man?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela