Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vart är alla knubbisar?

Publicerad 2014-02-10 19:56:15 i Allmänt,

Jag skulle skriva ett inlägg om bristen på överviktiga kvinnor i tv-serier (jag kan ha skrivit om det innan..) och det faktum att de aldrig ens får försöka vara lite sexiga... men så kom jag på att jag inte sett en enda överviktig huvudkaraktär i de serier vi följer... Och vi följer en hel del serier även om de nästan enbart är inom kategorierna scifi/skräck/crime.
 
Kan bara komma på kvinnan i Helix som bara får vara butch... sedan ekar det tomt. Och då jag snabbt insåg att jag inte orkade kolla hur läget ser ut i alla de serier jag inte ser så lägger jag ner det hela.
 
Men det hade vart trevligt med lite mer knubbisar och tjockisar på tv. Och om de hade fått vara lite sexiga istället för bara grabbiga eller skojsiga.
 
Äh nu orkar jag inte tänka mer. Nu skall jag äta och se på levande döda.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2014-02-12 22:38:41

Molly (Melissa MacCarthy) i Mike & Molly är överviktig och i mitt tycke en både sexig och vacker kvinna. 😊

Svar: Tack för tipset :) En serie jag har missat..
Knyttet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela