Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Sorg och glädje

Publicerad 2014-02-03 20:09:44 i Allmänt,

Såg denna Stenmark-serie på FB idag och blev lite glad. Älskar hans serier. Var en trött dag idag så behövdes ett litet skratt.
Hampus hann i alla fall nästan klart med kökskaklingen idag (sen tog fogmassan slut) och jag är snart klar med fönstret i kontoret så vi kan sätta upp gardiner.
 
 
 
Sedan blev jag underligt mycket berörd av nyheten att skådespelaren Philip Seymore Hoffman hade avlidit. Blev helt tårögd och deppad. Han var en sådan som jag sällan kom ihåg namnet på men som lyfte varje film han var med i. Helt fenomenal. Nu har han ju gjort många stora roller, nu senast i Catching fire, men konstigt nog kommer jag nog alltid minnas honom mest för hans roller i Twister och Patch Adams - kanske för att det var då jag "upptäckte" honom.
Så sorgligt. Framför allt då han lämnar tre små barn efter sig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela