Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nerd vs geek

Publicerad 2014-02-23 16:17:00 i Allmänt,

Vad roar jag mig med denna söndag eftermiddag då?
Förutom att jag är helt yr i huvudet och mår illa av oklar anledning så har vi fått igång vår stereo (som varit nerpackad sedan vi flyttade för typ två år sedan) och den spelar Frank Sinatra för Nico (hans favorit-musik). Han är väldigt förtjust och dansar runt, men blir då och då sur för att ingen orkar dansa med honom.
 
Jag har spenderat sjukligt mycket tid med att läsa olika artiklar om skillnaden mellan geeks och nerds för att utröna vilken kategori jag kan sägas tillhöra bara för att komma fram till att jag är något mellanting som egentligen hör till båda eller ingen helt och hållet beroende på hur man ser den.
Jag är helt enkelt för intresserad av för många saker, men inte tillräckligt insnöad på något.
Nu vet jag ju inte riktigt varför detta på något sätt skulle vara viktigt att ta reda på, men jag har inte så mycket annat att ta mig för just nu då jag inte mår tillräckligt bra för att röra mig alls.
 
Kan i alla fall meddela att om man mår mycket mycket illa så mår man inte bättre av att ett barn kastar en ballong om och om igen i ens ansikte. Det har snarare motsatt effekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela