Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Mardrömmar och tidig morgon

Publicerad 2014-02-22 09:14:35 i Allmänt,

Här sitter jag och känner mig som ett vrak. Förutom att jag hade massiva mardrömmar i natt (som bland annat innehöll att maken betedde sig som ett jäkla as och gör att jag nästan känner mig förbannad på honom fast det bara var en dröm) så drömde Nico mardrömmar och vaknade och var helt livrädd och ledsen. Han satt bara och skakade av skräck innan han bröt ihop helt.
Så blev inte så bra med sömn...
 
Och såklart så vaknade Nico strax innan 6 och var superpigg, skulle hoppa på mig, sjunga, kräva massor av olika sorters mat.... pratade oavbrutet. Försökte in i det sista få somna om i alla fall en stund men tillslut var det bara att gå upp. Skulle dock verkligen få behöva sova en stund till. Vi skall få besök sedan och känns som om jag kommer vara världens mest tråkiga person att hälsa på. Kommer sitta här med rödsprängda kisande ögon, påsar under ögonen, skelandes eller stirrandes tomt ut i luften, sluddrande, oförmögen till tankeverksamhet....
 
Lördag... men allt jag kan tänka på är ångesten över att det snart är en ny arbetsvecka, och att jag aldrig får sova ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela