Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Letar citat

Publicerad 2014-02-11 18:24:42 i Allmänt,

Nu har vi ätit middag och sett på Almost Human, och jag sitter och letar bra små citat att fräsa ut på fina plattor som sedan kan gå till försäljning. Förutom den jag visade bild på har Hampus gjort en fin Carpe Diem-tavla också.
 
Mina citat favoriter är såklart sci fi klassiker som:

Frak!
— Battlestar Gallactica

So say we all!
— Battlestar Gallactica

 Make it so.
— Star Trek: The Next Generation

 Beam me up, Scotty.
— Star Trek

 Try not. Do… or do not. There is no try.
— Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back

 Soylent Green is People!
— Soylent Green

 They mostly come at night… mostly.
— Aliens

 

Men vi måste ju ha saker för alla smaker så kom gärna med trevliga förslag!

I övrigt vill jag tipsa er om två förslag på bra blogginlägg att läsa.

Moralfjants inlägg om att kvinnor inte hatar män utan är rädda, samt Sonjas inlägg om att brist på sexlust inte behöver vara ett problem - Båda mycket tänkvärda och viktiga inlägg.

Dock önskar jag nästan att jag inte läst det senaste inlägget på HejBlekk. Inte för att det inte var bra utan för att jag inte kunde motstå att läsa Blondinbellas inlägg som det var en respons på och sedan fick kämpa för att bli av med den hysteriska ilska som den människan framkallar i mig. Vill liksom gallskrika och slita mitt hår i frustration varje gång hon öppnar munnen. Usch.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela