Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Kvällens tema: Jennifer och rosa

Publicerad 2014-02-28 19:12:07 i Allmänt,

Det värsta på fredagar är att jag och Nico är precis lika trötta... så medan jag vill sitta och göra det jag oftast gör när jag är seg, dvs slötitta på roliga klipp med Jennifer Lawrence (jag är typ lite kär i henne) så vill Nico att jag skall agera slav och hämta allt han ber mig om.
 
Sedan spenderade vi en hel tid med att leta efter Nicos rosa telefon (en specifik bland de ungefär femtio telefoner han äger) som han måste ha när han sover. Efter mycket letande insåg vi att han försökt tala om för oss att den låg i makens bil.
 
Det är ungefär hur kul och djupt det blir såhär på en fredag. Ett barn som vägrar sova, jag som är sur, trött och hungrig (och stressad då jag måste ringa ett viktigt samtal typ nu men han måste ju somna först) och en make som vill spela datorspel men beordrats att laga middag.
 
Planen för ikväll är nog annars att se Warm Bodies, som jag fortfarande ej sett, och sedan tvärsova.
Imorgon är planen att åka med skräp till tippen.... Ingen glamour här inte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela