Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Ja jag måste också

Publicerad 2014-02-15 18:33:29 i Allmänt,

Vad är det jag också måste? Jo jag måste också dela med mig av Ellen Pages underbara tal. Det skapar så mycket känslor. Och inte bara lyckokänslor äver att hon vågade "komma ut", utan också sorg över att hon ens skall behöva komma ut. Sorgsen över att det skall behöva betraktas som modigt att komma ut, när det borde vara en helt avdramatiserad naturlig sak. Sorgsen då man ser hur nervös hon är och jag tänker på hur hon behövt ladda och samla mod inför detta. Men framför allt så berörs jag så starkt av hennes ord, hennes tal om hur lätt det vore för oss att börja behandla andra bättre och hur viktigt det är att de finns de som kämpar för andras rättigheter.
 
 
Redan innan detta så ansåg jag att Ellen Page var en bra förebild för unga då hon sagt mycket kloka saker om feminism och verkat vara en så stark och smart tjej som stått mot utseendehetsen i den ytliga värld som hon har sitt arbete i, men nu tycker jag än mer att hon är en förebild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela