Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Ännu en uppdatering från trötthetens näste

Publicerad 2014-02-04 21:43:42 i Allmänt,

Barnet sover och jag och maken har pysslat runt i huset. Han satte upp hyllor på kontoret och jag satte upp saker på de hyllorna. Jag diskade och latexfogade lister medan han fogade klart kökskaklet. Sedan röjde jag undan lite på bänkar och liknande. Och sedan tog orken slut. Hade tänkt måla fönstret i biblioteket men det får bli en annan dag. Avslutade med att skriva en lång lista till maken på saker han måste fixa imorgon innan vi skall få huset värderat.
 
Blir så fint inne. Ni skall snart få se.
 
Nu skall jag sova men vill tipsa om saker jag läst och uppskattat mycket.
 
Blekk skriver om att bryta normer i den omfattning man mäktar med.
 
Kickan skriver om det jobbiga i att inte kunna vara trevlig utan att på påhoppad.
 
Karin skriver om att hennes man aldrig har våldtagit henne, men ändå fått en tårta.
 
 
Sedan lade en jag kände ut denna länk på FB med bilder på människor som befinner sig på olika sidor av barrikaden men ändå finner varandra på något sätt mitt i allt kaos - bilder på medmänsklighet - och jag hann väl igenom hälften innan jag brast ut i gråt.
 
Men som sagt var, nu skall jag sova... eller äta nåt och sedan sova.. Livet är fyllt av spännande möjligheter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela