Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Årets favoritskådis

Publicerad 2014-12-06 22:24:31 i Allmänt,

Nu är det december och jag beslutade mig för att utse årets favoritskådis. Denna ära tillfaller....
 
Felicia Day - Queen of Geeks
 
 
Felicia Day är cool på så många sätt att jag avundas henne. Förutom att hon är en bra skådespelerska som alltid spelar kul roller och är med i coola serier som Eureka och Supernatural, så är hon en förebild för kvinnor inom geek-kulturen. Hon har bland annat varit en av dem som belyst kvinnors utsatthet inom datorspel i det så kallade Gamergate.
Hon är även med  i, och var med och skapade, webserien The Guild och var med och skapade den coola YouTube-kanalen Geek & Sundry.
 
Felicia Day är supercool, och lite min idol faktiskt... och jag som hävdar att jag inte ens har idoler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela