Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Måndags mix

Publicerad 2014-08-04 21:10:51 i Allmänt,

Som rubriken antyder är detta ett inlägg med både varierat innehåll och kvalitet.
 
Jag har jobbat, som vanligt, och idag var det dags för Nico att återgå till dagis vilket han var överlycklig för. Alla barn behöver fyra veckors sammanhängande semester från dagis my ass, hälsar Nico till de som hävdar detta. Han är nog gladast så man portionera ut det så han får ha sina rutiner kvar och sitt umgänge med kompisarna.
 
Fick också ett energiryck och vek kläder och lastade in i diskmaskin (ja alltså inte kläder i diskmaskinen utan det handlar om två skiljda sysslor alltså) och kände mig skitduktig. Sådan är jag. Det som andra gör på ren rutin dagligen är för mig ett stort event som jag vill ha beröm för.
 
Och efter att viätit var det dags att natta sonen som har börjat med vanan (som han ärvt från mig) att kräva kli på ryggen när han skall sova. Bossig är han också. Ropar ut befallningar som Inte där - där! eller Hårdare! för att alltid avsluta med ett bestämt Nu räcker det!

När han somnat spelade maken fortfarande datorspel och jag roade mig att åter fundera över det faktum att jag alltid tycker att män är snyggare med långt hår.
 
När jag såg t.ex. Captain America och såg denne man...
 
... så registrerades han inte ens i min minnesbank. Ok, han är väl inte ful men ingen jag direkt dras till om man säger så... men igår såg jag Captain America 2 och då var det en helt annan femma...
 
 
Mmmm... män skall ha långt hår.
 
Och nej jag objektifierar inte män för jag spenderade en lång stund att fundera på hans själ och innersta känslor också (hahahaha...) (nej men om man skall vara seriös så är det inte samma sak men jag orkar inte gå in på det just nu)
 
Nu hoppas jag att maken kommer omedelbart för jag vill se på The Strain innan jag skall sova, för har inget annat att roa mig med nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela