Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Emmas dag

Publicerad 2014-08-27 18:53:07 i Allmänt,

Med extrem huvudvärk, ont i halsen och feberkänslor så tvingade jag mig iväg till jobbet då det var stort personalmöte som jag skulle leda. Något jag lyckades med trots att jag var lite vimsig av alla värktabletter.
Sedan försökte jag, tappert om jag själv får säga det, åstadkomma ännu lite mer arbete innan jag åkte hem.
 
Städade lite hastigt bilen då jag måste skjutsa lite folk i den imorgon och min samling snus och den tappade glassen som ser ut som en hög bajs på bilgolvet antagligen inte imponerar.
Maken hade besök, en gemensam vän till oss, så var lite social innan jag hämtade sonen och handlade och sedan åkte hem igen.
 
Fixade med disk och lagade sedan en ny rätt som var någon asien-inspirerad kyckling med röd curry och kokosmjölk, Mycket gott men sonen vägrade att ens titta på det eller sitta med vid bordet.
 
Efter det har jag mest väntat på att få lägga mig och har som plan att somna mycket tidigt för måste inte bara jobba imorgon trots att jag känner mig sjuk utan måste nu i två dagars tid börja en timma tidigare än vanligt. Imorgon kommer dagen bestå av långa möten dessutom och det finns en överhängande risk att jag kommer kollapsa av utmattning.
 
Hade sedan i vanliga fall kunnat hoppas på en ytterst lugn helg men så skall jag istället vara politiskt aktiv en stund på lördagen.... Oh well, bara fyra månader till de röda dagarna kring jul...wiii..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela