Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Mixed feelings

Publicerad 2014-04-11 19:41:16 i Allmänt,

Det skall tydligen göras en helt ny Battlestar Galactica film... Man skall ta samma story och göra en helt ny film.. nya skådisar och allt.
 
Jag har väldigt dubbla känslor inför detta. Å ena sidan älskar jag ju BSG till döds och vill sluka allt som har med detta att göra... men å andra sidan är risken stor att de sabbar hela grejen.
 
Som jag skrivit överdrivna mängder om innan så har BSG allt. De bryter upp könsstereotyper, de har massor av viktiga budskap kring konflikthantering, politik, klasskillnader och så vidare. Den har underbara skådespelare (Starbuck ÄR Starbuck... hon kan inte bytas ut) och allt är liksom perfekt. Och att ta perfektion och försöka göra om hela skiten.... hmmm... jag vet inte...
 
Om de däremot hade använt samma skådisar så hade jag utan att tveka hurrat och kanske till och med gråtit en skvätt av lycka... men som det är nu så har jag blandade känslor..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela