Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Kramp

Publicerad 2014-04-02 21:24:21 i Allmänt,

Ok... nu har jag spenderat två timmar med etta sitta på golvet bredvid sonens säng och försökt få honom att somna. Jag var trött redan innan jag nu är jag på väg mot ett sammanbrott. Min kropp pallar inte med att sitta så här på golvet heller så nu har jag kramp i mina ben och rygg och nacke tokvärker.
 
Och varje gång jag tror att han somnat så visar det sig att han bara ligger där i mörkret och stirrar, för att plötsligt hoppa upp och börja räkna eller rabbla bokstäver eller sjunga. Eller så vill han ha vatten. Eller att jag skall bygga en koja. Och fast mitt humör just nu ligger långt ner på minusskalan så kan jag ju inte bli arg på en unge som är sjuk så får bita ihop och bara bryta ihop inombords.
 
Inuti hör jag den här:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela